Safe UP je obchodní značkou Letečtí záchranáři s.r.o.
IČ: 29368979
se sídlem Tuřanka 115a, 627 00 Brno
Spisová značka: C 75907, Městský soud v Brně
(dále jen „poskytovatel“)
1. Základní ustanovení
a) Tyto smluvní podmínky (dále jen „podmínky“), platné od 1.1. 2021, upravují vztahy při poskytování služeb pronájmu on-line řešení elektronických systému (dále jen ,,Dodávka“, která se dělí nebo může dělit na jednotlivé ,,Licence“; ,Licencí se rozumí přístup do rozhraní dodávky jednou osobou, nehledě na její systémovou funkci) pro správu a provádění e-learnonigových školení, podpůrných funkcí a souvisejících služeb (dále jen ,,E-BOZP“) poskytovatelem objednateli a jejich užití. Jsou závazné pro veškerý obchodní styk s poskytovatelem.
b) Dodávku dle písm. a) tohoto článku lze realizovat po uzavření smlouvy mezi poskytovatel a objednatelem (dále jen ,,smluvní strany“). Prvním krokem k uzavření smlouvy je vyplnění a odeslání objednávky objednavatelem.
c) Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře na dodávku služeb potvrzuje osoba, která tak učinila, že je s těmito podmínkami srozuměna, stejně jako s podmínkami ochrany osobních údajů, vyjadřuje svůj souhlas s jejich zněním, a že je v celém rozsahu akceptuje. Pokud tak činí jako zástupce, vyjadřuje tím vůli zastoupeného.
d) Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře na dodávku služeb je myšleno stisknutím tlačítka ,,Dokončit objednávku“. Po absolvování vyplnění objednávkového formuláře. Stisknout tlačítko lze až po interakci se zaškrtávacím polem, kde osoba z písm. b,), tohoto článku, stvrzuje platné podmínky a pravidla pro ochranu osobních údajů – v návaznosti na písm. b) tohoto článku. Tento souhlas je brán jako odsouhlasení a vzniká objednateli možnost uhradit objednávku způsobem, který si objednavatel zvolil (prostřednictvím PayU nebo zálohovou fakturou bez zdanitelného plnění).
e) Aktuálně platné znění všeobecných obchodních podmínek je zveřejněno vždy na oficiální internetové stránce poskytovatele https://www.safe-up.cz/obchodni-podminky/, dále jen „produktová stránka“.
f) Pro uzavření smlouvy dle těchto podmínek jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran a to zejména e-mailovou formou na adresy uvedené smluvními stranami (poskytovatelem v podmínkách a objednavatelem při vyplňování objednávky).
g) Uzavření smlouvy mezi poskytovatelem a objednavatelem je vždy podmíněno přijetím objednávky objednavatele poskytovatelem.
h) Poskytovatel nemá povinnost s objednavatelem spolupracovat a může odmítnout spolupráci bez udání důvodu.
i) Smluvní strany se dohodli, že veškerá komunikace bude řešena e-mailovou formou.
j) Pro účely těchto podmínek, smlouvy a vzájemné spolupráce souhlasí objednavatel výslovně s tím, že pokud se k jakýmkoliv podkladům, harmonogramům, oznámením, zpřesňujícím informacím, či žádostem poskytovatele aktivně nevyjádří do 3 pracovních dnů, bude poskytovatel považovat všechny své návrhy za schválené objednavatelem.
k) Se změnami smlouvy musí souhlasit poskytovatel i objednavatel.
l) Storno objednávky ze strany poskytovatele:
m) Poskytovatel si vyhrazuje právo nepřijmout objednávku nebo její část v případě, že není ze závažných důvodů schopen splnit termín dodávky individuální zakázky, dodávku již neposkytuje, nebo se změnila výrazným způsobem cena dodávky. V případě, že tato situace nastane, bude poskytovatel objednavatele kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a případně se poskytovatel s objednavatelem domluví na dalším postupu. V případě, že dodávka nemá náhradu, bude objednávka jen nepřijata a pokud byla již uzavřena smlouva, od smlouvy bude odstoupeno.
2) Poskytovatel může objednávku jednostranně stornovat, pokud nebyla uhrazena do 48 hodin od jejího vystavení.
3) Poskytovatel může objednávku stornovat, pokud nebyl dokončen akceptační proces.
l) Storno objednávky ze strany objednavatele – objednavatel může stornovat objednávku, dokud ještě nedošlo k akceptaci ze strany poskytovatele, jestliže se údaje obsažené v akceptaci objednávky neshodují s objednávkou, a nebo poskytovatel nevyřídil akceptaci do výše uvedeného termínu.
2. Uzavření smlouvy
1. Postup při uzavírání smlouvy a smlouvy o poskytnutí oprávnění k výkonu práva užít dílo
a) Jednotlivé zakázky se objednávají prostřednictvím on-line formuláře na produktovém webu www.safe-up.cz.
Smlouva mezi poskytovatelem a objednavatelem je tvořena vyplněnými údaji objednavatele, uvedenými při vyplňování objednávky a podmínky.
Smlouva je uzavřena za stranu objednavatele po splnění ustanovení v čl. II. Těchto podmínek a za stranu poskytovatele okamžikem, kdy je splněn akceptační proces.
b) Uzavření smlouvy je platné ze strany objednavatele ve chvíli uhrazení celé částky uvedené v objednávce poskytovateli. Odesláním platby objednavatel souhlasí s těmito podmínkami. Uhrazením částky se rozumí připsání celé částky vč. DPH na účet poskytovatele, s řádně vyplněným variabilním symbolem platby.
c) Akceptační proces probíhá podrobně následovně:
1. Po obdržení objednávky zašle poskytovatel uživateli akceptaci objednávky a to e-mailem s nadpisem ,,Děkujeme za objednávku“.
2. Akceptaci objednávky poskytovatel odešle objednavateli nejpozději do 4 pracovních dnů ode dne doručení objednávky, pokud není v těchto podmínkách uvedeno jinak.
3. Akceptace objednávky obsahuje:
- Smluvní strany
- Obsah dodávky
- Délku smluvního vztahu
- Cenu plnění
- Způsob platby
2. Po odeslání akceptace zašle poskytovatel objednavateli pokyny k platbě objednávky a to e-mailem s nadpisem ,,Informace k platbě“. Poskytovatel odešle zálohovou fakturu (jestliže objednatel zvolil formu platby ,,Zálohová faktura“)
3. Po uhrazení celé sumy (uvedené v objednávce) objednavatelem ve smyslu čl.II, odst.1, písm. b) těchto podmínek, vystaví a odešle e-mailem poskytovatel objednateli ,,Potvrzení platby“, kde poskytovatel přiloží vystavenou Fakturu-Daňový doklad za platbu.
d) Po splnění podmínek uvedených v čl. II: odst. 1, písm. c) objednavatelem se považuje smlouva mezi smluvními stranami za uzavřenou a poskytovatel se ve smyslu těchto podmínek zavazuje poskytnout uživateli dodávku k užití E-BOZP. Objednavateli odešle e-mail s přístupy do administrátorského rozhraní Safe UP s přístupovými údaji.
e) Obsah a rozsah dodávek, které mají být poskytnuty, jakož i další ujednání, jako zejména vytyčení úkolů, doba trvání, termín, povinnosti součinnosti objednatele, úhrady, se určují podle údajů z akceptace objednávky a každé jednotlivé smlouvy, pokud taková smlouva obsahuje odlišnou úpravu oproti těmto podmínkám.
h) Poskytovatel je v procesu akceptace oprávněn požadovat od objednatele prokázání jeho totožnosti kopií občanského průkazu, nebo jiným dokladem totožnosti obsahujícím fotografii a jedná-li se o zástupce objednavatele, je poskytovatel oprávněn po něm požadovat prokázání vazby na objednavatele doložením písemné plné moci opravňující zástupce objednavatele k jednání za objednavatele.
2. Délka trvání smlouvy
a) Smlouva je uzavírána na jeden rok od data začátku platnosti smlouvy dle čl. II. Odst. 1)
b) Smlouva může být prodloužena, pokud se na tom shodnou obě smluvní strany.
c) Shodou dle předešlého písmena se rozumí:
1) Poskytovatel nejpozději 14. kalendářních dní od výročí smlouvy neoznámí objednavateli, že smlouva bude zneplatněna nebo bude zneplatněna, pokud dojde ke změně podmínek.
2) Objednavatel uhradí celou částku za dodávku na další rok v návaznosti na platební instrukce poskytnuté poskytovatelem.
d) V případě, že nedojde k prodloužení smlouvy, zanikne možnost užívání dodávky objednavatelem v celém rozsahu.
e) Poskytovatel nemá povinnost archivovat žádná data ani dokumenty. Jejich stažení a následná archivace je čistě povinností objednavatele a poskytovatel za toto nenese odpovědnost.
3. Odstoupení od smlouvy
a) Objednavatel může odstoupit od smlouvy, pokud nezačal dodávku jakkoliv využívat, a to do 14. kalendářních dní od její platnosti.
b) Využíváním dodávky se rozumí jakákoliv další činnost v rámci dodávky vyjma prvního přihlášení zástupce objednavatele do dodávky – tedy žádné jiné využívání rozhraní nebo funkcí dodávky. Pouze přihlášení a následné opuštění dodávky.
c) Jestliže objednavatel využije rozhraní nebo funkce ve smyslu písmene b), a poté od smlouvy bude chtít odstoupit, tak náleží poskytovateli smluvní pokuta ve výši 100 % platby, kterou objednavatel poskytovateli uhradil v rámci akceptačního procesu.
d) Poskytovatel může odstoupit od smlouvy, pokud nezačal objednavatel dodávku jakkoliv využívat, a to do 14. kalendářních dní od její platnosti. V tomto případě náleží objednavateli vrácení celé platby, kterou uhradil v rámci akceptačního procesu. Nárok objednavatele však vzniká až po potvrzení dobropisu, který by byl objednavateli poslán poskytovatelem
3. Distribuce dodávky, cena, platební podmínky
3.1 Distribuce dodávky
a) Objednatel může dodávku získat formou zveřejněnou na produktovém webu. Základní forma distribuce dodávky je pronájem dodávky.
b) Distribuce dodávky formou pronájmu dodávky, se realizuje výhradně formou hostování dodávky na serverech poskytovatele. Poskytovatel v tomto případě je povinen vynaložit přiměřené úsilí na maximální dostupnost dodávky.
3.2 Cena
a) Odměna poskytovatele s cenou za dodávky (licenci/licence) je určována v závislosti na typu distribuce dodávky v souladu se smlouvou. V této ceně nejsou zahrnuty žádné další služby poskytovatele. Vícepráce jsou poskytovatelem účtovány na základě individuální dohody, zpravidla hodinovou sazbou sjednanou se zájemcem o tyto služby.
b) Přehledové katalogy a ceníky vydávané poskytovatelem, jakož i ústní a telefonické informace či informace poskytované prostřednictvím internetových www serverů o cenách dodávky jsou informativní, ze strany poskytovatele nezávazné, poskytovatel nemá povinnost za těchto podmínek uzavřít smlouvu a jsou objednatelem nevymahatelné. Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit technické parametry, popř. i ceny dodávky bez předchozího oznámení. Poskytovatel nezodpovídá za chyby vzniklé při tisku obchodních a technických materiálů.
c) Pro upřesnění ceny a specifikace individuální zakázky je objednatel oprávněn si vyžádat závaznou cenovou nabídku (dále jen „závazná cenová nabídka“), jejíž platnost je 30 kalendářních dnů ode dne vystavení, není-li uvedeno jinak.
d) Pro cenovou kalkulaci dodávky platí ceny, uvedené v platné závazné cenové nabídce poskytovatele, nebo ceny platné v okamžiku odeslání objednávky. Ceny dodávky uváděné v cenové nabídce nezahrnují žádné související služby, pokud není výslovně uvedeno jinak. Požadavek na poskytnutí souvisejících služeb je třeba výslovně uvést v objednávce.
e) Speciální akční nabídka dodávky je platná pouze při odběru uvedeného množství či druhu dodávek, a to vždy pouze do stanoveného termínu a včasné úhradě zálohy.
f) Jednotlivé ceny dodávek a výkonů jakož i celková úhrada vyplývají z dané konkrétní jednotlivé smlouvy, případně platného ceníku poskytovatele.
g) Pokud je dohodnuta úhrada podle hodinové sazby, provádí se vyúčtování na základě záznamu o provedení práce, který vede každý pracovník poskytovatele. Fakturace se provádí měsíčně zpětně.
h) Dosáhne-li index růstu cen ve srovnání se stavem ke dni uzavření smlouvy alespoň 5 %, je poskytovatel oprávněn zvýšit uživateli ve stejném rozsahu výši pravidelných měsíčních plateb za dodávku počínaje kalendářním měsícem následujícím po uvedeném nárůstu indexu o alespoň 5 %.
i) K dalšímu zvýšení může poskytovatel přistoupit a zvýšit pravidelné měsíční platby za dodávku obdobně vždy, když index růstu cen dosáhne alespoň 5 % ve srovnání s 1. dnem kalendářního měsíce, v němž došlo k poslednímu zvýšení pravidelných měsíčních plateb za dodávku.
3.3 Platební podmínky
a) Uživatel má při vytváření Objednávky možnost zvolit si způsob platby z následujících možností:
a1 úhrada na základě elektronických zálohových faktur (bez zdanitelného plnění) zaslaných poskytovatelem, se splatností minimálně 5 dnů ode dne vystavení. Úhrada je prováděna bezhotovostně na účet poskytovatele uvedený v zálohové faktuře,
a2 úhrada pomocí platební brány třetí strany- PayU,
a3 hrazení tzv. opakovanými platbami z platební karty po aktivaci a autorizaci dané platební karty prostřednictvím platební brány PayU. Frekvence opakované platby je určena v objednávce. Maximální jednorázová částka opakované platby je 100 000 Kč a je fixní.
b) Uživatel má právo si způsob platby změnit z platby prostřednictvím zálohových faktur na opakované platby z platební karty a naopak.
c) V případě, že by se vyskytl problém se stržením částky z účtu uživatele nebo jiný problém související s provedením platby tzv. opakovanou platbou, informuje o tom poskytovatel uživatele a zašle mu platební i další údaje k provedení platby náhradním způsobem.
d) Poskytovatel vystaví objednateli zálohovou fakturu, kterou je uživatel povinen uhradit, a to buď převodem na účet uvedený na faktuře anebo se platba automaticky strhne z účtu propojeného s platební kartou. Po spuštění dodávky uživatel obdrží vždy konečnou fakturu – daňový doklad, který bude považován současně za dodací list. Součástí konečné faktury je zúčtování zálohy. Zdanitelné plnění je možné až v rámci vystavené faktury, nikoliv faktur zálohových.
e) Povinnost objednatele uhradit svůj závazek vůči poskytovateli řádně dle údajů ze zaslané zálohové faktury a včas je splněna datem připsání placené sjednané částky na účet poskytovatele uvedený na faktuře.
f) Požaduje-li objednatel úpravu obvyklých platebních podmínek, je třeba tyto projednat s poskytovatelem a takto sjednané podmínky uvést v objednávce. Úprava platebních podmínek může mít vliv na výši sjednané ceny dodávky.
g) V případě, že objednatel není ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře, a to včetně zálohové faktury, vystavené poskytovatelem schopen z jakéhokoliv důvodu provést její úhradu, je povinen neprodleně kontaktovat poskytovatele a dohodnout s ním změnu platebních podmínek. Neučiní-li tak, je poskytovatel oprávněn účtovat uživateli smluvní pokutu ve výši 0,2 dlužné částky bez DPH, a to i z případné zálohy, za každý den prodlení ode dne původní splatnosti závazku až do jeho úplného uhrazení. Při prodlení s úhradou může poskytovatel okamžitě kompletní funkčnost pro objednatele a nemá povinnost schraňovat žádná data. Sjednání smluvní pokuty nemá vliv na nárok na náhradu škody v plné výši.
h) Nesplní-li objednatel svůj závazek uhradit cenu za předmět plnění včas a v plné výši, je poskytovatel oprávněn přerušit poskytování plnění až do uhrazení závazku objednatele v plné výši včetně sjednaných úroků (penále), resp. smluvních pokut za opožděnou úhradu. Přerušení plnění nemá vliv na povinnost objednatele uhradit všechny splatné závazky, hradit nadále měsíční platby za předmět plnění a uhradit poskytovateli smluvní pokuty, úrok z prodlení a náhradu škody.
i) Nesplní-li objednatel svůj závazek uhradit cenu za předmět plnění včas a v plné výši, je poskytovatel oprávněn předat pohledávku/pohledávky třetí straně k jejímu řádnému vymožení v plné výši, včetně všech nároků plynoucí z vymáhání pohledávky.
j) faktury musí obsahovat všechny zákonem požadované údaje.
4. Dodací podmínky
4.1 Dodání dodávky
a) Dodáním dodávky se rozumí umožnění objednateli přístupu do administrátorského rozhraní hostované aplikace (dodávky) a informování o této skutečnosti. Za splnění termínu plnění se v tomto případě považuje zprovoznění dodávky na internetu v souladu s těmito VOP a smlouvou. Poskytovatel v žádném případě není povinen poskytovat zdrojové kódy aplikací.
b) objednatel je oprávněn informovat se na průběh tvorby dodávky u poskytovatele.
c) objednatel je povinen dodávku a příp. další licence neprodleně zkontrolovat po oznámení o jejím zprovoznění. Skutečnost o shledané závadě je objednatel povinen neprodleně oznámit poskytovateli a dohodnout další postup. objednatel je povinen vytknout vady dodávky nejpozději dva dny po oznámení o jejím zprovoznění v opačném případě platí, že poskytovatel poskytl dodávku řádně.
4.2 Aktualizace, upgrade dodávky, servisní služby a technická podpora
a) Poskytovatel zajistí uživateli následující servisní služby:
⦁ pod heslem zabezpečený přístup pro administraci E-BOZP – trvalý přístup pro administraci dohodnutých částí prezentace prostřednictvím webového rozhraní (HTTP),
⦁ přístup k rozhraní technické podpory, které slouží jako hlavní komunikační kanál pro řešení požadavků,
⦁ telefonická/e-mailová technická podpora k obsluze systému (rozsah max. 5 požadavků/měsíc),
⦁ sledování zatížení prezentace a případných útoků z internetu.
b) Poskytovatel bude provádět bezplatné aktualizace jádra dodávky (dále jen „aktualizace“). Aktualizace se týkají administrace dodávky a jádra systému. Netýkají se prezentační části aplikace (front-end).
c) Aktualizace jsou prováděny na serverech poskytovatele automaticky a bez poplatku. Poskytovatel však může po předchozím oznámení tuto službu zpoplatnit.
d) O periodicitě a rozsahu aktualizací rozhoduje poskytovatel. Primárním účelem aktualizací je přizpůsobování dodávky novým verzím programovacích jazyků, v nichž je dodávka napsána. Sekundárním účelem je usnadnění obsluhy dodávky. Nové funkce a moduly administrace dodávky nejsou automaticky součástí aktualizace, jejich zařazení nebo nezařazení do aktualizačních balíčků závisí na rozhodnutí poskytovatele.
e) Poskytovatel je oprávněn omezit či pozastavit provoz dodávky na dobu nezbytně nutnou k provedení aktualizace. Poskytovatel neodpovídá za případné finanční ztráty objednatele způsobené pozastavením provozu dodávky z důvodu aktualizace.
f) Poskytovatel průběžně informuje objednatele o aktualizacích a updates v administračním rozhraní E-BOZP nebo e-mailem
g) Pro jiné aktualizace platí, že uhradí-li registrovaný objednatel aktualizační poplatek ve výši a za podmínek uvedených níže, má nárok na on-line přístup k update (doplnění a aktualizace dodávky) a upgrade (rozšíření a doplnění funkcí a zlepšení uživatelského rozhraní).
h) Pokud objednatel provozuje dodávku s užitím vlastních prostředků, platí pro něj cena za update a upgrade uveřejněná na produktovém webu poskytovatele. Výše jednotlivých poplatků za update a upgrade je dána mírou jejich velikosti a rozsahu a není tedy předem fixně stanovena. Přesná cena je vždy uveřejněna na produktovém webu.
i) Poskytovatel neodpovídá a nepodporuje bezproblémovou funkčnost napojení produktu na programy třetích stran.
4.3 Obecná ustanovení o dodání
a) Jestliže nedodržení lhůty pro dodávky nebo výkony bylo způsobeno důvody, které nejsou na straně poskytovatele, prodlužuje se přiměřeně o tuto dobu lhůta dodávky nebo výkonu.
b) Jestliže se poskytovatel dostane do prodlení s plněním dodávky, může objednatel po dohodě s ním stanovit přiměřenou dodatečnou lhůtu pro plnění. Po uplynutí této dodatečné lhůty může objednatel požadovat náhradu škody dle příslušného ustanovení občanského zákoníku.
Podpora
a) Podpora je poskytnuta ze strany poskytovatele každému zákazníkovi nebo uživateli licence.
b) Kvalita zajištění podpory nemá vliv na plán, který konkrétní objednavatel užívá, ale na rychlost zpracování požadavku ano.
c) Objednavatel si je vědom toho, že vyřizování požadavků na podporu probíhá postupně s výjimkou přednostní poskytování podpory.
d) Délka trvání poskytnutí podpory nebo její vyřízení není důvodem pro reklamaci služby, pokud nečinnost podpory neznemožňuje užívání zakoupených služeb objednavatelem.
5. Povinnosti stran, záruka
a) Poskytovatel je oprávněn krátkodobě přerušit provoz serveru, a to v čase nezbytně nutném, zejména z důvodu údržby a úprav zařízení, které přímo ovlivňují běh služeb objednaných objednavatelem. Poskytovatel v případě, že je to možné, informuje o výpadku objednavatele dopředu, pomocí e-mailu, nebo oznámení v administračním rozhraní E-BOZP. Je-li výpadek způsobený poskytovatelem delší než 48 hodin, snižuje se částka za služby o poměrnou částku počtu dnů v měsíci, kdy nebyl server v provozu. Při platbě na delší období než měsíc se ponižuje částka z poměrné části, kdy byl server mimo provoz.
b) Poskytovatel neodpovídá za vady ani škody způsobené vadami dodávky nebo jejími chybnými výstupy, byly-li zapříčiněny nedostatečnou kontrolou funkcí, obsahu a rozsahu objednavatelem. Poskytovatel dále neodpovídá za vady ani za škodu způsobenou zejména:
1. Vložením nesprávných údajů do dodávky objednavatelem, chybným postupem objednavatele při vkládání informací nebo souborů do dodávky nebo nesprávnou interpretací údajů prezentovaných dodávkou,
2. Nezkontrolováním obsahu databází E-BOZP objednavatelem – poskytovatel nezodpovídá zato, že je dodávka pro objednavatele nevyhovující. Tuto skutečnost si musí ověřit objednavatel před odesláním objednávky
3. vybráním špatných nebo neúplných zdrojů datových souborů pro sestavení relevantního výstupu (např. bude zjištěno, že zaměstnanec nebyl seznámen z konkrétním rizikem-objednavatel musí rozsah zkontrolovat a případné doplnění řešit z poskytovatelem)
4. zavirováním lokální sítě objednavatele nebo jeho počítačů počítačovými viry (spyware, malware aj.) popř. útokem hackerů nebo jiným obdobným vnějším útokem,
5. v důsledku poškození způsobeného neodborným zásahem do dodávky do systémového programového vybavení a prostředí,
6. poškozením způsobeného nesprávnou funkcí technického vybavení, operačního systému nebo sítě, v důsledku poškození způsobeného nesprávnou funkcí programů jiných výrobců, které běží současně s dodaným programovým vybavením.
7. poskytovatel neodpovídá za přerušení poskytování služeb, za závady, škody a ztrátu či poškození dat způsobenou zásahem vyšší moci, v případě poruchy na zařízení, selhání dodávky el. energie, výpadku internetového připojení způsobené poskytovatelem připojení nebo napadení sítě třetí osobou,
8. poskytovatel neodpovídá za závady, škody a ztrátu či poškození dat vzniklou v důsledku nesprávné obsluhy správcem systému objednatele nebo v důsledku napadení serveru třetí osobou z důvodu nedodržení bezpečnostních standardů obvyklých při provozu hostingu na internetu.
9. poskytovatel neodpovídá za porušení autorských práv, práv k ochranným známkám, práv k obchodnímu jménu a jiných práv chráněnými českými zákony způsobené objednavatelem.
c) Účastníci tohoto závazkového vztahu stanovují, že výše předvídatelné škody, která případně může vzniknout porušením povinností poskytovatele, představuje částku maximálně do výše 30 % z ceny dodávky, ohledně níž došlo ke škodné události, není-li sjednána jiná výše. Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu nebo poškození dat objednavatele, případná rekonstrukce ztracených, nebo znehodnocených dat jde na vrub objednavatele.
d) Účastníci tohoto závazkového vztahu neodpovídají, vedle případů stanovených příslušným zákonem, za porušení závazků způsobené vyšší mocí, tj. okolnostmi nastalými nezávisle na vůli účastníků, které nebylo možno ani s vynaložením veškerého možného úsilí odvrátit, resp. jsou objektivně neodvratitelnou náhodou.
e) Vyšší moc - zmíněnými skutečnostmi, které nemohou účastníci ovlivnit a které vylučují odpovědnost, jsou míněny:
1. válečný stav,
2. zákonná omezení vývozu, dovozy, výroby, stávky, sabotáže,
3. živelná pohroma
4. další skutečnosti, které poskytovatel nebyl schopen důvodně předpokládat, nebo při přiměřeném úsilí ovlivnit a které brání naplnění uzavřené smlouvy.
f) O vzniku okolností vylučujících odpovědnost je dotčená strana povinna informovat druhou stranu bez zbytečného odkladu, jinak ztrácí právo na uplatnění důsledků těchto okolností. Po skončení trvání těchto okolností je dotčená strana povinna ihned informovat druhou stranu o náhradním termínu plnění. Poskytovatel splní povinnost dle tohoto odstavce uveřejněním informace o vzniku/skončení těchto okolností na své oficiální produktové stránce.
g) Pokud není výslovně stanoveno jinak, strany nebudou hradit jedna druhé náhradu:
1. finančních sankcí, který vznikne v souvislosti s plněním smlouvy; to neplatí, pokud škoda vznikne v důsledku jednání založeného na podvodném jednání nebo úmyslu odpovědné strany;
h) Případné vady oznamuje uživatel prostřednictvím helpdesku poskytovatele, a to telefonicky na tel. 777 678 112 ve všední dny v době 9-14 hodin nebo prostřednictvím e-mailu na podpora@safe-up.cz
ch) Poskytovatel nenese odpovědnost za výběr, rozsah správné a nastavení rizik. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
i) Poskytovatel nezodpovídá za správné zařazení pracovních pozic do kategorií. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
j) Objednavatel si je vědom, že o skutečnosti zařazení pozic nebo zaměstnanců do kategorie práce druhé nebo vyšší musí spravit příslušnou Krajskou hygienickou stanici. Tato povinnost nemůže být přenesena na vrub poskytovatele.
k) Objednavatel si je vědom, že pro správné zařazení do kategorií mu může vzniknout povinnost provést odborné měření nebo vyhodnocení. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
l) Poskytovatel nenese odpovědnost za chybné přiřazení OOPP pro konkrétní pracovní pozice nebo zaměstnance. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
m) Poskytovatel nenese odpovědnost za chybné zařazení do kategorie požární ochrany. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
n) Poskytovatel nenese odpovědnost za zvolený rozsah školení pro konkrétní zaměstnance. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
o) Poskytovatel nenese odpovědnost za případné prodlevy, které by byly na vypracování sjednaných dokumentů nebo jiných dokumentech, jelikož je z logiky věci musí mít objednavatel před zahájením činnosti. Za toto odpovídá objednavatel a může pro správné nastavení kontaktovat a spolupracovat s poskytovatelem, který mu bude nápomocen.
p) pro správné vypracování některých dokumentů je nutná přítomnost odborně způsobilé osoby. Poskytovatel nezodpovídá objednavateli za případné škody nebo postihy, které byly uděleny před příjezdem technika a jeden kalendářní měsíc poté.
p) Poskytovatel nenese odpovědnost za povinnosti, jejíž plnění náleží dle platné legislativy zaměstnavateli, fyzické podnikající osobě nebo právnické osobě. Poskytováním této služby se na poskytovatele žádné tyto povinnosti nebo závazky nepřesunují a objednavatel bere na vědomí, že služby poskytovatele splňují podpůrnou funkci.
6. Licenční ujednání
6.1 Licence a její rozsah
a) Autorská práva, jakož i ostatní jiná práva duševního vlastnictví, vztahující se k softwarovým produktům, včetně příruček, manuálů a dalších dokumentů distribuovaných spolu se softwarovými produkty, nadále náleží příslušným subjektům jako jejich nositelům a nejsou tímto závazkovým vztahem dotčena.
b) Za podmínky řádné úhrady sjednané ceny za poskytnutí licence (licenčních poplatků) uděluje poskytovatel objednateli licenci, tj. oprávnění k výkonu práva užívat dodávku specifikovanou ve smlouvě k účelu ze smlouvy vyplývajícímu, a to za dále uvedených podmínek:
b1 licence se sjednává jako licence nevýhradní,
b2 doba trvání licence: Objednateli je licence udělována po uhrazení zálohy na dobu uvedenou v objednávce a na faktuře.
b3 územní rozsah licence: neomezeně na celém území České republiky a Slovenské republiky.
c) Objednatel není oprávněn udělit podlicenci systému nejedná-li se o rozhraní určené pro zaměstnance objednatele. Postoupit práva k dodávce, a to i osobě, která s ním tvoří koncern ve smyslu ustanovení § 71 a n. zák. č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech, je oprávněn pouze s výslovným souhlasem poskytovatele.
d) Objednatel není oprávněn dodávku rozmnožovat za účelem jejího rozšiřování, rozšiřovat či jakýmkoliv způsobem sdělovat třetím osobám, pronajímat ani půjčovat, ledaže by mu k tomu dal poskytovatel předchozí výslovný a písemný souhlas. Objednatel rovněž není oprávněn překročit množstevní rozsah licence sjednaný ve smlouvě nebo stanovený těmito VOP.
e) Objednatel nesmí provádět úpravu, zpětnou analýzu, rekompilaci, převod ze zdrojového kódu aplikace, přistupovat ke zdrojovému kódu a nesmí zpřístupnit zdrojový kód aplikace třetí osobě.
f) Objednatel je dále povinen dodržovat všechna omezení v užití software stanovených zákonem, smlouvou a těmito VOP.
g) Objednatel není oprávněn odstraňovat, měnit, zakrývat nebo jakýmkoli jiným způsobem zasahovat do jakýchkoli autorskoprávních, či jiných označení příslušných subjektů umístěných nebo uložených na softwarových produktech, nebo jakékoliv jejich části, či dokumentaci distribuované spolu se softwarovými produkty.
h) Autorská práva k dodanému produktu, příslušenství a dokumentace náleží příslušnému autorovi. Veškerá loga, registrované ochranné známky, ochranné známky, další značky a názvy výrobků náleží jejich vlastníkům. V případě poskytnutí licence na provozování software náleží veškerá autorská práva poskytovateli a tvůrci software. Uživateli nevznikají uzavřením smlouvy a udělením licence žádná práva k ochranným známkám poskytovatele nebo třetích osob.
i) Objednatel zajistí, že třetí osoby nebudou bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele jakýmkoli způsobem seznámeny s rozsahem a postupem plnění smlouvy a k ní patřícími podklady. Uživatel bere na vědomí, že se jedná o informace důvěrné ve smyslu § 1730 občanského zákoníku.
j) Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech podstatných skutečnostech získaných při své činnosti vyplývající ze smlouvy, a to zejména o skutečnostech, které tvoří obchodní tajemství a důvěrné informace objednatele.
k) Bez výslovného povolení poskytovatele je zakázáno částečné nebo úplné kopírování ceníků, brožur, fotografií, katalogů, technických dat atd. poskytovatele. Uživatelům nevyplývá žádné právo z případných chyb či nepřesných dat uvedených v těchto materiálech.
l) Autorská práva se řídí právními předpisy České republiky.
6.2 Nároky poskytovatele z porušení licence
a) Pokud objednatel nesplní výše uvedené licenční podmínky, může poskytovatel odstoupit od této smlouvy a vyžadovat finanční náhradu v případě ušlého zisku.
b) Předmětný software jako autorské dílo a databáze v něm zahrnuté požívají ochrany zejména zák. č. 121/2000 Sb., autorského zákona a zák. č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku. Uživatel je oprávněn jej užít pouze v rozsahu a způsobem stanoveným poskytovatelem.
c) V případě zásahu objednatel do autorských práv poskytovatele vzniká poskytovateli nárok na smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč (slovy jedno sto tisíc korun českých). Smluvní pokuta je splatná na základě výzvy k úhradě smluvní pokuty ve lhůtě 15 dnů od doručení výzvy. Nárok poskytovatele na náhradu škody způsobené zásahem objednatel do autorských práv poskytovatele, jenž má vůči objednateli, zaplacením smluvní pokuty objednatelem není dotčen.
d) Vedle nároku na smluvní pokutu má poskytovatel v případě zásahu objednatele do jeho autorských práv nároky vyplývající z autorského zákona, zejména nárok na zdržení se dalších zásahů do autorských práv, nárok na sdělení údajů o způsobu a rozsahu neoprávněného užití software a nárok na odstranění následků zásahu do autorských práv včetně poskytnutí přiměřeného zadostiučinění a vydání případného bezdůvodného obohacení.
7. Ochrana osobních údajů
a) Poskytovatel zpracovává osobní údaje svých uživatelů podle Podmínek zpracování osobních údajů.
8. Doručování, bezhotovostní platby
a) Oznámení týkající se vztahů poskytovatele a objednatele, zejména týkající se vzniku, trvání a zániku smlouvy s výjimkami uvedenými ve Smlouvě a těchto VOP, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné. V takovém případě se oznámení a jiné písemnosti považují za doručené dnem, kdy odesílající strana obdrží řádně adresovanou písemnost vrácenou poštovní službou jako nedoručitelnou, nebo adresátem odmítnutou.
b) Běžná korespondence mezi stranami smlouvy může být vedena prostřednictvím e-mailu, kdy doručení e-mailu nastane okamžikem odeslání elektronické zprávy na příslušnou e-mailovou adresu adresáta, pokud se tak stane mezi v pracovní dny mezi 9:00–14:00 hod., v opačném případě v 9:00 hod. prvního následujícího pracovního dne, a pokud doručení zprávy bude odesílateli elektronicky potvrzeno ze stejné e-mailové adresy, na kterou e-mail odeslal odesílatel (vyjma doručení objednávek).
c) Veškeré bezhotovostní platby mezi účastníky budou probíhat na bankovní účty uvedené ve smlouvě nebo prostřednictvím PayU
9. Závěrečná ustanovení
a) Není-li v konkrétní smlouvě dohodnuto jinak, řídí se veškeré obchodní vztahy mezi poskytovatelem a objednatelem těmito Všeobecnými obchodními podmínkami poskytovatele. Příslušná ustanovení autorského zákona a dalších právních předpisů upravující užívání počítačových programů a databází a sankce za jejich nelegální užívání nejsou smlouvou a těmito VOP dotčena.
b) Poskytovatel je oprávněn změnit VOP. Poskytovatel je povinen bez zbytečného odkladu zveřejnit novou verzi VOP na svých internetových stránkách, popř. zašle novou verzi objednateli na e-mailovou adresu objednatele. Poskytovatel seznámí objednatele s aktuální verzí VOP nejpozději vždy při zaslání upgrade dodávky. Uhrazením faktury, která bude vystavena po takové úpravě VOP uživatel tyto úpravy (změny, update, apod.) VOP akceptuje v plném rozsahu.
c) Veškerá ostatní vedlejší ústní ujednání jsou neúčinná. Veškeré změny a dodatky konkrétní smlouvy musí být učiněny písemnou formou, nebo v souladu s těmito VOP a podepsány statutárními zástupci poskytovatele a objednatele.
d) V případě, že některé ustanovení těchto VOP se stane neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení účinná. Objednatel a poskytovatel se zavazují nahradit neprodleně neúčinné ustanovení takovým ustanovením, které se nejvíce blíží k hospodářskému účelu sledovaného neúčinným ustanovením, a to písemným dodatkem.
e) Uzavřené smlouvy jsou archivovány poskytovatelem v elektronické podobě, popř. písemné podobě a nejsou přístupné. Jazykem komunikace mezi poskytovatelem a objednatelem a jazykem smlouvy je český jazyk.
f) Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně dalších právních vztahů zde neupravených, stejně tak jako licenční smlouvy (potvrzení objednávek) na tyto všeobecné obchodní podmínky odkazující se řídí výlučně českým právem, konkrétně ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zák. č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a to ve vztahu ke všem, i zahraničním uživatelům a je dána výlučná příslušnost českých soudů. Místně příslušným soudem je příslušný soud podle sídla poskytovatele.
g) Každá ze stran má povinnost bez prodlení informovat druhou stranu o všech skutečnostech neuvedených ve smlouvě, které mohou mít vliv na plnění závazků ze smlouvy.
h) Objednatel není oprávněn převádět svá práva a povinnosti dle smlouvy, ať již z části nebo jako celek, bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele. Poskytovatel se zavazuje, že takový souhlas nebude bezdůvodně odepřen.
i) Poskytovatel je oprávněn postoupit všechna práva a závazky z této Smlouvy bez předchozího souhlasu druhé smluvní strany v případě, že je objednatel v prodlení se splněním jakékoliv své povinnosti dle Smlouvy a VOP.
j) Tyto VOP jsou platné a účinné ke dni 1.1.2021.